Förmiddagen i bilder



Först en liten tillbakablick,så här såg det utan i början på veckan nedanför trappen vid altan. Jag har ju bestämt mej för att iordnigsställa det hela nu och dessutom göra det snyggt och trevligt !

Så här såg det ut när jag slutade sist!



När det var dags för kafferast idag så hade jag kommit så här långt,slängt i mer fyllning och börjat fylla med jord. Eftersom skottkärran har ledigt utan lön så har jag burit all jord i en tolv liters plåthink. Det har tagit massor med tid mot att ha skottkärra men å andra sidan har jag vekligen fått träna armusklerna. Att bära en sån hink full med jord och sten de ca 10 metrarna är rätt tungt!


Nu när jag slutade strax efter elva så såg det ut så här. Nu ska jorden sjunka eller sätta sej lite som vi anläggare brukar säga och sen är det bara att fortsätta att fylla. Nu saknar jag min gamla sandhög som jag hade låg på tomten vid mitt gamla hus,att använda vid behov.Det var ett helt lastbils lass som jag fått så det var lite svårt att flytta med sej högen,men om jag ska lägga plattor uppepå så hade den varit bra att ha nu.

Min far kom förbi på förmiddagen med utlovad leverans av sängavlar.De ska jag använda i trädgården till något konstverk.Har inte riktigt tänk klart till vad men det kommer nog! Samtidigt tog han med sej hjulet till skottkärran och tänker ge sej på att försöka fixa det. Å så ska han titta på mina gräsklippare och se om de överlevt vintern! De mådde båda lite knackigt i höstas! Nästa gång han kommer förbi har han mer roligt material med sej som ska användas i trädgården men det spar vi att prata om tills dess! Det blir nog i helgen det!

Det här är vackert i mina ögon och gör mej riktigt glad att ha i min trädgård!



Typ Soulshine!
Nu har jag ätit gravad lax och ishavssallad på två grova mackor till lunch. Packade ner det som var kvar till att njuta av på jobbet där jag tänker infinna mej 12.45. Det är snart det så jag säger hej så länge till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0