DVD+ R DL

Efter jobbet idag som gick jättefort så tog jag bilen och kte och köpte en julklapp till. Var också in på Ica Maxi och pratade om de brännbara double layer DVD skivorna jag köpte där i söndags. När flera personer slagit sina kloka huvuden ihop så kom vi fram till detta. Skivorna lovade ett utrymme på 8.5 gig men på skivan fanns bara 7,9. Förmodligen för att de flesta X-box spel man vill bränna inte SKA få plats. Märket på skivorna var TDK. På alla sajter där kunniga finns så sägs det att man ska köpa dessa istället som verkligen har 8,5 gigs utrymme.


Säger killarna som vet det så så är det säkert rätt. I alla fall när jag berättade det för en expedit och ville lämna tillbaka min förpackning för 300 kr fast vi försökt att bränna tre gånger så sa han att det var OK. Att TDK:s förpackning inte talade sanning om utrymmet på skivan brydde han sig inte om utan tänker visst fortsätta sälja produkter som inte håller vad de lovar.


Dessa är det som inte är som de ska. ska man bränna något som inte är så stort så funkar ju dessa,men inget att ha när de inte funkar att bränna spel på,vilket man kan säga de är till för med sina speciella egenskaper. Marknadsförda som 8,5 men ger 7.9 gig. När jag får tid ska jag kolla lite mer på denna underliga vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0