Den där bollen igen!

Ha ha,vad roligt! Är hemma på en liten lunchrast och har käkat med Eddie. Jag kollade av om min senaste uppgift i skolarbetet var rättad! Så var fallet och det blev VG. Nöjd! Vi satt och diskuterade kursens innehåll och kom in på den berömda bollen. Neger /choklad. Då kom jag på det,mitt enskilda arbete i människor socialt och kulturellt. Det ska hata Negerboll VS chokladboll. Underbart vilket ämne,det kommer att bli lätt att skriva tre A4 sidor om det! Ämnet är ju oändligt,och det blir lätt att få in alla delar som ska vara med! Jag kan inleda det hela med att berätta hur det brukar låta på våra familjesammankomster när vi fikar. Av någon anledning finns det ofta såna bollar bland kaffebrödet, och det är alltid någon sopm startar upp med att säga Jag har alltid sagt negerboll,det heter ju det,snart får man väl inte .......bla bla bla å så är det igång från alla hörn!
Nu känner jag mej kreativ,men måste åka tillbaka och jobba klart nu! Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0