Efter regnet

Tog en sån där skön liten lur påtidiga kvällskvisten och sov så skönt! När jag sen stack ut huvudet på altan så luktade det så där gott som det kan göra efter en förlösande regnskur. Det var såå härligt och friskt så jag spenderade en stund bland alla blommor och blader därute. Plockade några buketter med fräscha blommor och satte in i vaser! Man fattar varifrån luktärten har fått sitt namn,den luktar ju alldeles underbart. Den buketten får stå vid sängen och dofta i natt! På tal om natt så ska jag inte bli uppe så länge till tror jag,men innan jag lägger mej ska jag tända massa ljus på altanen och sitta där en stund i gott sällskap och en kopp kaffe,en vän på kvällsspromenad knackade precis på så nu måste jag sluta!

Luktärt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0