Våga vara stolt!

Hej! Något kall morgon idag,men det blir nog bättre framåt dagen hoppas jag. Det är ju ändå mitt i sommaren och för mej får det gärna vara stekhett! Har just fyllt på energin med en pytteliten bit rågsiktkaka och kaffe. Får se till att handla mer bröd under dagen så att det finns. Annar har jag inga andra planer för dagen ännu än att jobba färdigt och så småningom ta mej hemåt. Det skulle behövas en storstädning därhemma men jag vet ju hur det blir,förlorar mej hellre i mina växter och studierna så fort jag får en ledig stund. Tänk att i det moderna Sverige så finns det fortfarande människor som tycker att man inte får säga att man är stolt över sej själv för att man pluggar och kämpar och dessutom lyckas med det! Trodde verkligen vi hade satt oss över den gamla trista jantelagen och vågade vara lite stolta över oss själva och för det vi presterar! Men å andra sidan de som gnäller har väl inte kommit så långt själva och är väl förstås avundsjuka så jag förlåter er som ständigt klankar och gnäller,jag tänker fortsätta hålla huvudet högt och sträcka på mej ännu mer! Puss &kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0