Otur!

Trodde först att jag blivit helt dum i huvudet när jag skulle starta upp tvättmaskinerna i tvättstugan kl sju i morse. Ingen av de tre ville starta fast jag vet exakt hur man gör, trodde jag drömde. Strömmen funkade och den vägde tvätten precis som den skall men sen var det stopp. Misstänkte att någon stängt av vattnet men det var ok. Vred på kranen vid ett handfat och där kom det vatten. Hade jag fortsatt att spola hade jag ju märkt att det bara var det som fanns kvar i rören som kom. Tillslut gick jag upp för att hämta telefon och ringa efter hjälp. Då fick jag klart för mej att det inte fanns nåt vatten hemma heller. Ringde och hörde mej för, ja det var en stor vattenläcka hos vattenverket. Vattnet beräknas vara till baka vid halv elva. Bokade om tvättiden och hoppas nu att vattnet snart är här. Man behöver inte säga hur sårbart allt blir när vattnet försvinner. Eddie borstade tänderna i Loka innan han o duschad och klagande gick till skolan. Tur jag har vatten i kaffemaskinen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0