Bågfil

För ett tag sedan råkade jag låsa min cykel med ett sk slanglås. Det är ju inte så konstigt i sej, men till saken hör att jag inte på länge haft någon nyckel till låset utan bara liksom lindat runt det runt hjulet för att det skulle se låst ut. Bara för jag inte orkade köpa nytt lås! Så vid ett sressigt tillfälle råkade jag låsa det på riktigt utanför jobbet. Ställde in cykeln i jobbets cykelkällare och använde jobbcykel när jag behövde. I morse tog jag med mej en liten och en stor bågfil. Smög in i källaren och började fila. Skulle ju bli lite jobbigt om någon utomstående eller någon av de boende kom in. Jobbade på som bästa cykeltjuven och plopp så var låset av och min cykel var fri igen! Nu kanske det är dags att köpa nytt lås i alla fall,borde ha ett sånt med sifferkombination,en sifferkod kan man väl ändå inte tappa bort!

Öppna bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0