Födelsedag!

Ha ha ,idag är det mitt kalas! Kräftor,räkor och annat gott ska avnjutas! Medan jag var och handlade lite,eller massor förresten, så slogs jag av en tanke. Hur länge till har jag chansen att träffa någon som är dubbelt så gammal som mej själv? Igår pratade jag med en dam som nyss hade fyllt 100 år. En dam som jag genast kände att jag tyckte mycket om! Hon är alltså dubbelt så gammal som jag är. Vi konstaterade båda att det kunde man inte tro om oss att vi var 50 och 100 år gamla. Det syntes då inte! Dessutom erbjöd hon mej att få låna hennes klänning som hon hade på sin fest,jag tyckte faktiskt den var skitsnygg med lila och rosa blommor. Hon hade jobbat på Enköpings Kvalitet mode affär Selma Jansson i sitt liv och köpt den där! Det är banne mej så att jag skulle vilja kila upp till henne med en tårtbit i kväll och tjattra lite om livet! Nu ska jag damsuga på altanen så hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Gullan

Hej på dig vännen. Många varma gratulationer på din stora dag. Vilken vacker tanke med tårtbit till 100 åringen. Du är så godhjärtad. Ha en riktigt bra dag nu.Hoppas kunna ses snart .

2010-08-19 @ 15:10:12
Postat av: chevalena

Tack för gratulationen! Ja lite lugnare än när du fyllde femtio har det varit här idag.Den festen glömmer jag inte i första taget! Men en superbra dag har det varit! Hörs snart!

2010-08-19 @ 21:03:34
Postat av: Gullan

Vassegod kära vän, jaså du minns festen i alla fall, kunde vara lite tveksamt, vi hade jätteroligt, då som nu.

2010-08-19 @ 21:46:12
Postat av: chevalena

Gulligullan visst minns jag, ska nog kolla lite bland mina gamla foton kanske.........!

2010-08-19 @ 22:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0