Ren tvätt?

Tänkte passa på att tvätta lite när man ändå höll på och fixade härhemma. När jag skulle plocka ur den första omgången ur maskinen började jag leta efter den där plastbubblan man häller flytande tvättmedel i bland den rena tvätten för att fylla på till nästa maskin. Den fanns inte däribland. Då lyfte jag blicken och tittade ovanpå maskinen ,där stod den ,tankad och klar . Alltså hade jag inte lagt i den utan tvättat utan tvättmedel. Sköljmedel hade jag fyllt på så det luktade så rent och fint så man kunde ju tro att det var rent! Äh hängde i alla fall upp tvätten på linan på tork. Så nu får jag gå med oboy fläckar på kläderna ett tag till ! Gör väl inget va?
Alla ni som har eget avlopp kom ihåg att använda flytande tvättmedel så det inte blir stopp i era avloppsystem. Har lärt mej den hårda vägen att billigt pulvertvättmedel och även billigt toapapper klumpar ihop sej och orsakar proppstopp i avloppen. Förresten hur kan avloppet veta hur mycket jag betalt för grejerna??? Ha skoja ba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0