We all live under the same sun



Att inte vilja byta en hydda mot något palats, att leende överse med ovanor och fel, kort sagt, självuppoffring utan minsta tvekan - det är kärlek.


Ja det är inte jag som skrivit detta men jag håller fullständigt med om det. Kärlek är ju inte bara mellan en man och en kvinna. Kärlek kan jag känna på många sätt. Det ordet innefattar massor för mej! Säkert gör det de för er också! Blir inte av med den sorgliga känsla som det ger att behöva förstå att människor därute gör allt i sin makt för att få kärlek och bekräftelse men i stället bara förnedrar sej själva och tillslut bara blir ännu olyckligare. Jag blir ledsen av att tänka på hur mycket många har att kämpa emot varje dag bara för att kunna överleva. Vilka tragiska situationer jag ser människor i dagligen. Att säga kämpa och försöka stötta någon som är drabbad av någon plågsam sjukdom som sakta förtär deras liv är så sorgligt! Men ändå så finns där fullt av underbara själar som gör vad de kan och som faktiskt gör skillnad i de drabbades vardag. Om man är färgad av det tänket som sägs i citatet ovan tror jag aldrig man kan aldrig såra en medmänniska, bara göra gott. Sån vill och försöker jag vara. Dagligen faller jag i fällor som gör mej långt ifrån sådan, men det gör mej inte till någon hycklare. Jag tar också gärna emot åsikter om min personlighet,mitt sätt att vara och bete mej. Men om det ska vara av någon betydelse det som sägs så måste det komma från en människa som på något sätt träffat mej och bildat sej en egen uppfattning om hur jag är. Hur skulle man annars kunna veta ett endast dugg?


Kommentarer
Postat av: Irene

Heje! Att försöka vara en god människa är nåt man får arbeta med hela livet, ingen ? är fullkomlig, vi faller för frestelser och ondsint prat lite då o då, men det stärker och lär oss en läxa varje gång, att inte falla än en gång för samma sak.

En god tanke, föder flera m.fl m.fl .En kärlekshandling för någon medmänniska ger säkert en kärlekshandling för någon annan. Man skickar vidare helt enkelt. Fler borde se den filmen,den heter Skicka vidare.

Om filmen....Trevor föreslår att varje människa som drar nytta av någon annans goda gärning ska "skicka vidare" och göra tre människor en tjänst. ...

Sov sött

2010-08-31 @ 22:53:44
Postat av: Chevalena

Så smart det låter det där med skicka vidare tanken!

Den ska jag ha med mej när jag går ut i livet igen imorgon! Hoppas på lite sol,som det var idag,så kommer det att gå ännu lättare! Kom på mej med att cykla runt och sjunga idag på jobbet,förmodlingen gladde jag någon!Om inte annat så mej själv! Släck lampan och sov nu!Natti!

2010-08-31 @ 23:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0