Erkänner mej skyldig till slarv!

Maskinernas dag,både tvättmaskin och diskmaskin jobbar idag. Själv bara små plockar jag lite bland alla prylar. Jag bestämde mej ju för ett tag sen att bryta en dålig vana som jag har och som jag själv lider av också. I alla fall en gång i månaden och då blir jag så förbannad på mej själv för man ska ju ändå föreställa vuxen. Det gäller brev och sånt som kommer som inte ser så roliga ut! Jag lägger dom på bänken och tänker att jag öppnar dem sen. Ibland öppnar jag dem inte alls eller annars alldeles för sent. Sånt är inte bra och drabbar bara en själv. Visserligen dyker det allt som oftast upp en del skit som inte är adresserat till mej men sånt går bara rakt ner i skräpkorgen, inte mitt jobb att fixa det! Men nu har jag i alla fall bestämt mej att öppna all post till mej direkt när jag tar in det. Å så har det blivit hittils,sen har jag också direkt sorterat det så jag är så nöjd så! Risken med detta om jag blir trög igen är väl att jag kanske lämnar det i brevlådan och inte tar in det alls men så långt ska det väl inte gå. Jag får ju positiv post också som jag gärna öppnar så det ska nog gå bra. nu ska jag se om det är mäljigt att snygga till sej själv lite grann, valde att vra alldeles utan smink i ansiktet igår,tog bra lite fondation,för att slippa bli så svidande torr i hyn. Men jag gillade verkligen min nya rengöringscreme, ska nog utöka med fler av deras produkter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0