Jobbar på med push up grejjen

Tredje dagen på push up eller armhävnings träningen. Man kör alltså efter ett schema för att slutligen nå målet,100 push ups! Kan det vara möjligt? Ja fan vet efter att ha kommit igång ordentligt. Första dagen gjorde jag testet. Klarade sex stycken! Fick då starta i andra kolumnen. Det gick bra första dagen,vilodagen gick också utmärkt. Tredje dagen missade jag med några stycken men klarade mer än första kolumnen i alla fall. Dag fyra var det vila igen och så idag såg schemat ut så här!

Körde alltså dag två i kolumn 2 nu i stället. I sista setet blev det 8 st. Räknar man ihop antalet blir det då 34 st armhävningar. Lovar att jag inte tog mer än högst en minut mellan seten. Ska erkänna att jag har lite känningar i ryggen men det kan ju bero på andra övningar som jag gör samtidigt! Eller att jag sitter så mycket på en taskig pall framför datorn på kvällarna! Men är det något jag inte sitter så är det stilla! Ha ha tjoho! Vilken adrenalinkick! Jag vill mera!

http://hundredpushups.com/week1.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0