Leather and lace



Här är min nya skinnbolero från Freequent. Jag har hängt den över en kort axelbands svart spetsklänning. Klänningen har jag haft i massor av år och det är en riktig favorit. Den här jackan sitter så perfekt,det svåraste brukar ju vara att såna här jackor gärna "står ut" i ryggen men denna sitter som gjuten. En snygg detalj är dragkedjan på ärmen. När jag först såg den så tänkte jag synd det där med volangerna, sen såg jag den röda prislappen och kollade priset. 300 kronor! Såg att den fanns i small men tvekade ändå så jag gick därifrån till en annan butik. Väl där tänkte jag bara på jackan. Det var bara att stega tillbaka och testa den. Det funkade klockrent. "Volangerna" tog bort det där rockiga eller raggiga stuket som jag inte vill ha. Det är så lätt att det går överstyr och man ser ut som en tant som inte vet vilken ålder hon innehar,när man gärna använder mycket svart som jag gör. Med typ den här klänningen blir det alldeles som jag vill ha det,lite lagom häxigt men ingen bitchig rockmormor! Vi får se vad det blir för kombination till slut,funderar på accesoarer där det finns vitt inblandat kanske! Men jackan kommer att användas mycket det lovar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0