Medan soppan svalnar lite!

Rykande het soppa gjord på buljong,potatistärningar,och vitlök. Kryddad med massor av gurkmeja svartpeppar och lite indisk specialmix av egen blandning. Till det en frasig fralla som jag plockade fram ur jobbarväskan. Nu skulle jag bara haft hårt bröd hemma också så hade det varit fulländat. Idag på jobbet var det en dam som längtade efter varm choklad och hårdmacka med ost på,oh vilken klassiker va! Jag som inte särskilt ofta äter ost kan få ett riktigt sug efter kryddost som jag älskade som barn,hade kunnat smaka nu kan jag lova!

Kryddost

(kumminost)

 

Kryddost är ett allmänt begrepp som i princip kan vara vilken kryddad ost som helst. Vad man dock i allmänhet avser är en grynpipig hårdost bl.a. kryddad med (spis-)kummin och som traditionellt äts till kräftor och andra skaldjur. Typisk sådan ost är t.ex. Wästgöta Kloster Krydd eller Boxholms Krydd

Kryddost

Kryddost

(kumminost)

 

Kryddost är ett allmänt begrepp som i princip kan vara vilken kryddad ost som helst. Vad man dock i allmänhet avser är en grynpipig hårdost bl.a. kryddad med (spis-)kummin och som traditionellt äts till kräftor och andra skaldjur. Typisk sådan ost är t.ex. Wästgöta Kloster Krydd eller Boxholms Krydd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0