Morgonstund

Hej alla mysmänniskor som sitter med tända ljus och äter frukost just nu! Jag har i alla fall en kopp kaffe framför mej och några goda karlsson mackor. Det blev ändrade planer med min vän Magda idag så vi får höras igen när hon frisknat till. Jag ska istället ta mej en lur fram på förmiddan har jag bestämt för jag behöver sova ifatt lite, men just nu har jag så mysigt här så jag ska njuta av det en stund. Idag bär det av till jobbet strax före två så jag har många sköna timmar framför mej tills det roliga börjar. Jag tänker ofta på hur fantastiskt snälla och tacksamma människor jag får möta varje dag. Fast de befinner sej i riktigt besvärliga och svåra situationer så är de så underbara. Det är inte mycket klagan eller gnäll jag hör hos dem. Och ensamheten som många har som sitt enda sällskap,den är nog riktigt tuff nu när det drar ihop sej mot årets största familjehögtid. Nä vi "vanliga friska" borde sluta vara så gnälliga och småsinta. En dam som jag var hos igår kväll brukar fråga,Åker du bil hit,när jag kommer till henne på kvällarna. Igår kunde jag svara ja och då sa hon,åh vad glad jag blir för din skull när jag hör det,det är så oroligt när ni tjejer är ute i mörkret på kvällarna och cyklar.Det värmde mej i alla fall! Nu blir det påtår och sen kanske jag hämtar täcket och snusar en stund i soffan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0