Om att skriva....

Vad olika man gör när man skriver något på datorskärmen har jag märkt. Har tänkt på det många gånger då någon sitter brevid mej när jag skriver,så fort det blir något fel i texten så påpekar de de och vill att jag ska rätta och då kommer jag av mej alldeles. Tappar tråden liksom. Jag vill hellre skriva ner allt det jag har i huvudet och sen gå igenom texten och rätta sånt som blivit fel. Jag tycker det är bra för då kollar jag samtidigt meningsbyggnad och sånt, så att jag tycker det tar sej ut som jag avsett det! Sen säger jag inte att jag skriver rätt hela tiden,såklart inte! En gång i tiden lärde man dej ju maskinskrivning på gymnasiet, men jag kunde aldrig låta bli att fuska och titta under den där förbaskade skärmen som man måste ha för tangenterna. lev aldrig särskilt bra på att skriva snabbt då. Men nu går det undan istället men med min egen fingersättning. Ända tills jag bytte telefon för några månader sen så ville jag aldrig använda ordlista när jag skrev sms. Tyckte det var svårt att fatta hur man gjorde och vägrade lära mej! Korkat va! Nu kan jag ju skriva flera kilometer i ett nafs när jag släppt på prestigen och testat! Kalas bra!

                                                                                  





Två ska bort ,gissa vilka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0