Ser fram emot julmaten och så fryser jag inte så mycket heller numer!

Det har visst blivit lite kallare nu ute! Detta är nog den vinter jag frusit minst i hela mitt liv. Kanske för kroppen vant sej vid att vara ute och kämpa i snön varje dag. Har verkligen lärt mej att klä mej rätt och det är riktigt skönt att vara ute då! Mössa är coolt om man hittar en med rätt stuk å jag har en som jag verkligen gillar. Dubbla vantar och lager på lager principen fullt ut! Ja ja ,jag längtar till vår och sommar jag med,å den här tiden fram till jul är väl inget att bråka om,det blir värre i Januari och februari tycker jag. Då känns det långt kvar tills solen åter värmer mina fina klippor på baksidan och jag kan ligga där och sola och njuta. Eller slappa på studsmattan med täcke och kudde. Det är skönt det! Men nu är verkligheten en annan. Julen knackar ju på och jag måste se till att handla lite julmat. Jag kör ju vegetariskt medan resten av gänget som ska ses på julafton är allätare. Men det brukar aldrig vara några problem, har inte riktigt bestämt vad det blir i år men är inne på den klassiska varianten men med gröna råvaror! Har man inga egna ideèr så kan man titta in här, nu blir jag hungrig! Å på tal om mat och värme så hänger det ju ihop,lite underhudsfett måste man ju ha,men av den rätta sorten!
http://www.vegetariskt.com/vegetariskt_julbord.asp


Här är mina klippor och så skymtar studsmattan därborta också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0