Lyssna in Duffys nya platta Endlessly!

Nu är John Blund i faggorna,det märks. Konstigt annars efter en sån här fullspäckad dag! Strax innan det var dags att avsluta arbetsdagen, satt vi och småpratade om vårt jobb och det vi gör om dagarna. En flicka som hade jobbat en "delad tur" Alltså jobbat fram till lunch från morgonen,varit ledig några timmar mitt på dagen och sen komit tillbaka och jobbat kväll sa. Jag känner mej ganska trött nu, jag svarade,ja du har ju haft några besök idag! Hon räknade,jo men inte såå många bara sexton stycken! När man jobbat ett tag i den här branschen där man möter massor av människor med olika sorters behov av hjälp och med olika typer av problematik så tycker jag man verkligen är beundransvärd Tänk att på en arbetsdag knacka på dörren i 16 olika hem och lika glatt vid varje besök kliva in och vara en liten magisk fe som hjälper stöttar och ser till att människor kan få bo kvar i sina hem trots all problematik som kan förekomma. Vilka sociala förmågor måste man inte besitta då! Vilket tålamod och vad duktiga ni är alla mina kollegor. Åh vilken lycka för mej som får jobba med er! Vi ses i morrn working class heroe girls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0