Alla trappor i ett nafs!

Ja då ska jag berätta lite hur det gått med sånt jag tänkt och skrivit om här på bloggen. Jodå,jag lyckades med tanken om att inte använda hissen en enda gång på jobbet idag. Det var nog ingen särskilt stor bedrift för jag var nog inte högre upp än andra våningen typ. Kanske en gång när jag sprang fel. När det gäller one hundred push ups grejen så var det vecka ett, dag två idag. Lyckades inte helt med mitt schema för jag har kraftig träningsvärk i magen fortfarande sen i måndags. Blev en mellanvariant av ettans och tvåans schema. Kände att tekniken var bättre idag i alla fall.
Nu vill ni väl veta hur man inte ska göra med julgranen va. Det är enkelt att förstå när man läser detta att det barrar mer om man är där och karvar. Jag citerar boken nu: När man täljer till granens nedre del(för att den ska passa i julgransfoten) tar man ofta inte bort bara barken utan även den yttre årsringen med tillväxtskiktet. I detta finns transportkanalerna som leder vattnet till grenar och barr. De äldre årsringarna med sina döda förvedade celler längre in i stammen saknar förmåga att leda vatten. De behövs bara för att ge stadga åt stammen.

Det betyder väl helt enkelt att en gran som är rakt avsågad med alla årsringar i behåll barrar mindre än om du spetsar den! Intressant information va! 

 Vilket är bäst äkta eller plast? Kör ju en egen variant i år så jag tar inte ställning i frågan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0