Jag sa till mej själv....

Japp det blev lite sent i natt. Men jag vaknade tidigt av ett sms men den här gången gällde det ju jobb bokning. sånt värmer ju också. Man vill ju vara behövd även på jobbet. Det verkar som det blir full pott den här månden också. Max är ju 165 timmar men det händer allt som oftast att jag får passera den gränsen. Det är ju bara kul det! För både mej och plånkan. Annars har jag ägnat förmiddan åt bilstök och snöskottning. Det är den där rackarns Bmw:n som gäckar mej. Det är så lite som behövs göras. Senaste besiktningen var helt prickfri. Egentligen behöver jag bara serva den ,kolla över vinterdäcken och så köra. Men den står där som en fet padda och bara hångrinar emot mej,hur kunde jag vara så jävla snäll och köpa den på de grunder jag gjorde. Hade jag bara anat hälften av vad som skulle ske skulle jag ha hånflinat från början. Nä,nu ska jag vända detta till något bra. Hu svårt kan det va? Det är bara för att jag är så duktig på att skjuta upp saker som det blir så här. När jag tänker efter så kan jag ju formulera mej så här: Jag äger ett fint hus som jag har betalt kontant! Jag har tre bilar som det egentligen inte är något fel på bara latmasken kryper ur ryggen på mej. En BMW combi,en Chrysler voyager som man kan lasta mängder i. En liten bensinsnål Skoda som man kan åka billigt i på roliga roadtrips. Massor av saker och prylar har jag också. Men framför allt har jag mina nära och kära runt mej. Som är friska och pigga. Jag har ett fantstiskt jobb med mycket frihet. Jag har själv valt att säga upp min fasta anställning och jobba på timme för att styr lite mer själv. Vad har jag att klaga på,jag är en stolt och stark kvinna som vet vad jag vill och jag KAN. Ha det är detta som kallas Peptalk till sej själv. Go for it Cheva,fast forward!

Väljer den här bilden idag för att jag behöver det. Den symboliserar flera saker. En glad cheva, hos en god vän med en god vän. Det var en toppen helg i somras som jag kommer att minnas länge! brukar också påpeka att datuminställningen på kameran var felaktig. Det var aug 2010 som bilden togs! Nu är jag glad igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0