Ansiktsmask

Efter duschnig och hårtvätt idag så gjorde jag en ansiktsmask för att fräscha upp mej lite! Köpte en sån där tvåpack  i foliepåse för en billig penning. Ansiktsmask med avokado olja & valnöt. Ab Gunry står för produkten.
Det luktade jättegott om det gröna innehållet och jag masserade in det i ansiktet som man skulle. Ser ju kul ut!
Efter en kvart sköljer man av det hela och baddar ansiktet torrt. Vips så är man len som en barnrumpa i fejjan. Det funkar verkligen ,känns jätteskönt efteråt.
Sen råkade jag läsa varningstexten som sitter på klistrad på påsen,så här står det:

Varning

Förvaras utom räckhåll för barn.Endast för utvärtes bruk.Testa hudens känslighet för naturliga oljor.Applicera lite på underarmenoch låt verka i 5 min. Om huden reagerar bör produkten ej användas. Ej lämplig för barn. Vid ögonkontakt skölj med kallt vatten.

Visst måste man vara noga med att ange allt från tillverkarens håll,det finns det ju regler för! Men texten känns ju lite avskräckande måste jag säga! Och lite rolig,om huden reagerar så ska man inte använda den,min hud reagerade med att bli mjuk och len!
Försökte mej på att läsa innehållsdeklarationen men ser knappt den lilla texten å fattar i alla fall inte vad alla namnen betyder!
Ja vad ska man tro! Känner mej ändå fräsch men lite stram i huden just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0