Baltan = Balkong + Altan

Gjorde som en klok person sa till mej tidigare idag! Gör dej av med lite energi! Gå ut och skotta och kasta lite snö så du får nåt annat att tänka på. Det var ju faktiskt behagligt ute,mycket varmare än i går. Det blev skottat en väg från altan till garaget! Skulle jag ha gjort för längesen! Blev verkligen användbart! Garageuppfarten är blockerad av grushögar och bilar som inte hann undan snön. Nu kan jag lätt skutta in i garaget om det behövs.

Började tänka på hur mysigt det var på vår altan i somras. Kom riktigt långt med fixet där.Här är några bilder!



Den fina röda mattan är en sån där modern rya från IKEA. Fick den av Mimmi sedan katten Bubblan tyckt det var skönt att kissa på den. Rengjordes med klädsel tvätt till bil. Allt trä målades vitt i somras från att ha varit gult.
Möblerna kommer från mitt barndomshem.  Tavlan med blomtyg fick jag ärva av Jenny och Simon.



Här är väggen mitt emot. Lite avskalat just nu,men det blir jättemysigt när man drar för de tunna svarta gardinerna. Där syns den gula färgen fortfarande. Ska åtgärdas så fort det går!


Här vyn mot trappan som leder ut i det fria! Snart så sitter man där med morgonkaffet och bara njuter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0