För nio månader sen


Klacka om skor själv!fredag, 5 juni 2009 vid 14:41

Har ju pysslat ett tag med att försöka klacka om mina skor och stövlar själv,för att jag tycker det blir så dyrt att lämna in! Hittade ju en lösning med ett gummimaterial från Biltema ,som jag klippte i rätt form och limmade på.Problemet var att gummit inte var tillräckligt hållbart, det blev att byta typ en gång i månaden på skor som användes ofta. Tog kontakt med Aros industripartner som har massor av gummi!! Skulle få ett varuprov på en gummiduk som sades vara hållbar. Var dit idag och hämtade biten,Kommer att räcka hurlänge som helst,det var en rejäl bit. Klippte till bitarna,fick en flaska superlim av min vaktmästare att fästa det med å så var det klart. Nu ska det bara utföras en hållbarhetstest! Ut å gå helt enketl. Det kommer att hålla längre,det märks direkt. Ska bli spännande att se om jag hittat ett sätt att konkurera med skomakarna!! :)

Alltså ett gammalt inlägg från min förra blogg. Jag lovar att det har funkat,lite pyssel kanske men vad ska man göra. Är det ett par skor eller stövlar man använder dagligen kanske det blir bästa att gå till skomakaren,för som sagt får man göra om det då och då! Mern man kan ju tänka att varje gång spar man en hundring minst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0