Bilkultur

Har då återvänt till hemmet från kvällens uppdrag. Fem timmars extrajobb en lördagkväll det är ju galant! Så nu sover alla gamla raringar sött får man hoppas! När jag for till jobbet fick jag syn på den årliga jänkebilscruisingen här i Enköping. Det väckte många minnen och tankar hos Chevalena! Förmodligen var det väl vädret som fick mej att tänka så här,för en cruising i sol och värme är ju störtskönt. Folkfest. Både för den som kör,åker med eller tittar på. Själv har jag varit i alla positionerna massor av gånger,har det med från födseln kan man säga. Men idag var det bara märkligt. Ett gäng gubbar och tanter, i fantastiska bilar, som såg totalt uttråkade bakom uppvevade rutor. Kanske var det inte så,kanske trivdes alla med sitt å det är ju det bästa.Snart ölar dom och skriker på raggarspråket till varandra: Ööhhh... Men jag törs lova att det är tomt på bilar i Enköpings centrum just nu!

Chevalenas Ranchero 59:a. En Ford alltså!



Chevalenas 59:a El camino. En Cheva alltså!



En Lincoln Premiere 1957 som mina flickor fick känna på som familjebil när de var små!
Ja jösses vad bilar och motorcyklar som har passerat genom åren! Skulle behövas en egen blogg för det. Men allt har sin tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0