Fågelsång och barndomsminnen

Som vanligt, kan man ju nästan säga nu när man törs lita på att sommaren verkligen kommit,så kvittrar fåglarna friskt utanför! Det är så härligt att sitta ute och fika i trädgården.Det skönaste av allt är att inte gömma sej på nån inglasad altan eller liknande utan sitta ute på riktigt! Så som vi gjorde hela familjen när jag var barn och det var fikastund i sommarstugan,då satt alla på en filt på gräset,även farfar och farmor.Det var nog när jag kom i tonåren som de första trädgårdsmöblerna dök upp! För att inte tala om den ouppnåeliga drömmen om att skaffa en grill, så vi kunde grilla korv på gården,det hände inte förrän i vuxen ålder! Inte för att det inte fanns grejer att köpa men vem vet hur mina föräldrar prioriterade,kanske fanns det inte pengar så det räckte vad vet jag som bara var ett oskyldigt barn! Så fort jag får en stund över ska jag bege mej till det gamla stället och kolla hur det står till med mitt favorit fotomotiv efter vintern,!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0