Gogreen

Nu så har magen fått sitt.Gjorde en gryat på röda linser. Inte ett dugg trist fast det låter så i mångas öron! Jag lovar!
Så här gick det hela till! Fräste en hackad lök och en pressad vitlöksklyfta i lite olivolja. I grytan hade jag också mald spiskummin gurkmeja koriander och chili Efter bara ca: en halv minut hällde jag i halva paketet med röda linser, och 3 dl vatten1 Rörde lite i grytan och efter ytterligare 3 min slängde jag ner lite småbitar av blomkål. Fixade i en liten vattenskvätt till och så på med locket och småputtrade ca 10 min till. Det hela tog mminder än 20 min. Det fiffiga med denna rätt att den som inte äter vegetariskt kan steka sin grisrumpa eller annat och äta till!

Gogreen!Samma märke har jag gjort reklam för i ett tidigare inlägg!






Eftersom de röda linserna är skalade går de inte att grodda. De är däremot mycket populära att använda i all slags matlagning eftersom de inte behöver blötläggas och dessutom har en kort koktid. De är mycket proteinrika och skummar därför ofta vid kokning när en del av proteinerna läcker ut i vattnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0