Klänning

Tänkte använda en klänning i dag för omväxlings skull. Köpte den på New yorker för nåt år sen. Kommer ihåg att jag tänkte samma sak sist jag använde den. Det känns fel när man knäpper den. Oftast sitter ju knapparna på ett tjej plagg på vänster sida, (en klänning känns som ett tjejplagg tycker jag) men den här har knapparna på höger sida. Gör ju ingenting alls egentligen,bevisar ju bara att man är ett vanedjur. Tittade på en annan klänning i garderoben från samma ställe och det var som på den första på den också.

Blev ändå lite nyfiken på varför man skiljer på knappsidan överhuvud taget, så jag googlade lite på det. Hittade ett forum där en kille med invandrarbakgrund ställde just den frågan. Han fick detta svar:

Enligt vad jag har hört så är det en fornlämning från den tiden män och kvinnor satt på olika sidor i kyrkan. För att de inte skulle frestas av köttet gjorde man via kläderna det helt omöjligt att titta in under varandra skjortor!

Fantastiskt alltså då skulle ju min klänning varit perfekt i kyrkan på den tiden,om nu någon skulle velat glutta!
Kollade i spegeln,fanns ju faktiskt lite titthål eftersom klänningen är ganska tight på vissa ställen!

Här är en klänning utan knappar som skulle passa i garderoben till sommaren. Den finns på Ellos för 299 kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0