Positv inställning

I en kommenter om inlägget favoritblomma var vi lite negativa mot den stackars brännässlan.Eftersom man ska vara positiv och leta efter det bra så tänkte jag försöka det med just den dryga lilla nässlan. Det här hittade jag bl a

Brännäslan är välkänd för att ge smärtsamma blåsor.

Brännässlan är ett vanligt förekommande "ogräs" som växer på odlad mark, i backar, skogsbryn och lundar.

 Skaka av jorden och släng hela skiten i en hink med vatten som får stå några dar så får du dessutom bra gödselvatten.


Det kanske inte blev så positivt som jag tänkt för de flesta tycker att man ska koka soppa på den men tror inte det skulle kunna hända här eftersom jag är så trött på den! Hinner inte lägga mer tid på detta nu eftersom jag ska på lite olika tillställningar några timmar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0