Inte direkt på en spik!

Tog mej i kragen och for iväg till Willys och köpte ingerdeienser till en soppa. Här kommer en bild!


Basmatiriset i bakgrunden ska inte ingå i soppan,men ville bara göra reklam för Willys goda och billiga boli in bag påsar med basmatiris. Nu är det gjort.Till vänster ligger en kålrot,sen ser man väl tydligt vad jag mer köpt. Det jag redan hade hemma och som ska ingå är en vitlöksklyfta,köttbuljong gurkmeja,chili spiskummin och lite soya, Just nu har jag fräst på allt utom potatisen som ska skivas tunt och kastas i när det andra kokat upp och puttrat nån minut.  Vill inte koka sönder soppor jag gör,då mister de både nyttiga vitaminer och blir omatiga att äta. Lite att bita i vill jag allt ha. Sen får de gärna se lite grova utoch allt behöver inte vara i perfekta bitar. Det fiffiga är att det knappt finns några kalorier alls i en sån här soppa,då kan man ju unna sej ett paket glass till efterrätt så blir allt så bra så! Nu börjar det dofta gott så jag går ut i köket och rör lite i grytan. Visar vidare sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0