Mellan pelargon och ljusprydnader

Nu har jag varit i Västerås och snurrat i ett par timmar. När jag passerade ett av de större bostadsområdena med mycket trista hus från sextiotalet och bebodda av många från andra kulturer kom jag och tänka på utrycket mellan hägg och syren. Fast jag tänkte mellan pelaroner och ljusprydnader. Just det området brukar se jättetrevligt ut på sommaren. Blommor och odlingar överallt. Både på uteplatser och balkonger,mer än vanlligt menar jag nu. Å i December strålar stället av ljusslingor lyktor och andra ljusprydnader. Hur färgrikt som helst!
Men nu, ingenting,alldeles tomt å trist och grått,jättetråkigt. De människor som bebor området har i alla fall gjort det ljus-och färgrikt vissa delar av året. Alltså inte mellan Pelargon och ljusprydnader. Själv har jag varit i källaren och plockat upp lite, vill knappt kalla dem julsaker,men sånt man vill dekorera med under typ december och januari!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0