One rainy wish

It's only a dreamI'd love to tell somebody about this dream The sky was filled with a thousand stars While the sun kissed the mountains blueAnd eleven moons played across rainbows Above me and you. Gold and rose the color of the velvet walls surround us.

 Texten ovan är från en av mina favvis låtar,One rainy wish av Hendrix. Det är de sista textraderna där han liksom pratar mer än sjunger. Tänkte på de raderna när jag åkte hem ikväll och det var alldeles stjärnklart på himlen. Blir du sugen på att höra en riktigt vacker kärleksförklaring så lyssna på den!Eller den här då,vilka vackra formuleringar han har Jimpa mannen,det här är från Little wing

Well she's walking through the clouds With a circus mind that's running round Butterflies and zebras And moonbeams and fairy tales That's all she ever thinks about Riding with the wind. When I'm sad, she comes to me With a thousand smiles, she gives to me free It's alright she says it's alright Take anything you want from me, Anything.

 Som sagt, jag gillar det där med att om man bara kombinerar några bokstäver på ett särskilt sätt så blir det så här bra! Kan ge exempel på såna kombinationer som jag tycker är lyckade i all evighet! Eller den där,Räck ut din hand och finn en hand i din..... Shine on you crazy diamond! Lägger inte ut låtarna som jag nämt här för det har jag gjort så många gånger förr,säkert den här också,men nu vill jag höra den så......

Men godnatt nu då all ni där ute,nu ska jag lägga mej i sängen och drömma!
Alarmet ska på,klockan sex imorgon blir det studs upp ur bingen och ut i vilket väder det nu kan bjudas på! Kom ihåg att blåsa ut alla ljus innan ni lägger er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0