Rise against

Jag vet att jag även i tidigare inlägg pratat om att jag är så glad för att det är så lätt att komma över musik på olika sättidag tack vare nätet. Hårddisken är full med nerladdat eller rippat. Spotify och tuben är ju guldgruvor. Även massor av andra ställen används flitigt här. Förr, då när jag växte upp för väldigt längesen så lyssnade jag på radion efter bra låtar. Utbudet av kanaler var inte så stort. P3 typ, var väl det enda man kunde få sej nåt till livs på. Tio i topp,kvällstoppen och liknande gillades. Där kunde man höra de senaste hittarna. Sen kanske det dröjde en hel vecka tills man hörde dem igen. Vanliga melodiradion spelade inte sån typ av popmusik som jag ville höra. Tänk när man inte visste vad låten hette eller vem som sjöng,då var det svårt. Att köpa en vinylskiva gick ju men då måste man ha typ 10 spänn och det var ju en stor del av,eller hela veckopengen. Det jag ville komma till med detta var att idag på radion i bilen hörde jag en låt som jag fastnade för direkt. Påannonsen hade jag missat och efteråt sa man inte något om vad låten hette eller vilka som framförde den. Lätt som en plätt,hade lyssnat efter något ord i titeln som verkade kunna vara en ledtråd till en sökning på nätet, I'll carry this flag upprepades flera gånger. Googlade på det och plopp så var låten där. Kanske är den redan känd för er men för mej var det en ny bekantskap. Så nu går den på spotify blandat med Di leva. Båda låtarna innehåller samma typ av budskap,lyssna själva så får ni höra vad jag fastnat så hett för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0