Tar upp kampen!

Nu har jag bestämt mej för att ta itu med hårdhandskarna! Saken gäller mina naglar som snart inte finns! De är så korta och mjuka så det känns som jag bara har fingertoppar och inget mer. Fattar att jag missar något i kosten och måste komplettera med vitaminer. Det saknas också fett, för naglarna är torra som läskpappar. När jag smörjer på själva nageln med olivolja så sugs det in snabbt. De har i alla fall slutat skiva sej efter den behandlingen som jag gör varje kväll.Men nu måste det till B-vitamin så att de växer också. Det är inte kul att måla såna fåniga stumpar heller. Ska till apoteket innan jobbet i morgon och fixa det. Törs inte visa någon bild på hur det ser ut,usch. Jag har i alla fall aldrig varit någon nagelbitare, så det är inte anledningen även om man kan tro det när man ser eländet.

Dessa små minilack är perfekta tycker jag. Så nu ska det bli växa av små nagelstumpar! Annars finns ju tillfälliga lösningar för en billig penning!
http://www.depend.se/se/default.asp

 

Press&Go innehåller 24 självhäftande lösnaglar med perfekt passform. Borttages enkelt med varmt vatten. Perfekt för kvällen! Enkla att applicera och lätta att ta bort utan att skada Din naturliga nagel.

Så här gör Du:
Använd t.ex. Depends nagellackremover för att få bort ev. nagellack och smuts som kan finnas på din nagelyta. För bästa hållbarhet är det viktigt att Dina naturliga naglar är rena, torra och fria från fett etc. Prova så att Du får rätt storlek. Håll lösnageln ovanför Din egen nagel så att Du ser att den passar. Sätt därefter bakkanten av lösnageln mot nagelbandet, och vik ner lösnageln mot Din egen nagel. Håll kvar och pressa några sekunder. Sitter 1–3 dagar.

Borttagning: Fukta Dina naglar i ett varmt vattenbad. Vänta ca 10 min och drag försiktigt bort lösnaglarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0