Unga rebeller

Idag kom jag att prata med en äldre man som växt upp här i Enköping. Han sa att han varit raggare här när han var yngre. Vi pratade lite kring ämnet och så nämde han att hans story fanns nedskriven i en bok. Jag frågade vad boken hette för jag blev lite nyfiken. Jag har den här i hyllan. Jag fick se den och blev då riktigt intresserad. Boken heter 50-talets unga rebeller i Enköping. Där i fanns ett kapitel om honom med bilder också. Författare är Leif Jansson och Dennis Pettersson utgiven på förlaget Barrikaden 1981. Alltså har det nu hunnit gå ytterligare några år sen den gavs ut. Vet ni förresten att det fanns ett ställe här förr som hette Djungel-Jims cafè? Ska försöka hitta nån bild på bokens omslag på nätet,annars får jag scanna den senare. Läsa den ska jag göra senare ikväll. Senare idag sticker gänget till Surahammar för lite farsdagsfika. Så see you senare!

 Kanske de åkte runt i en sån här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0