Vanor och rutiner!


Idag vid ett tillfälle så sa jag så här, fy jag ska aldrig bli nån vanemänniska! Tänkte på det efteråt ,om man bara säger så och de som hör det inte vet vad det står för så kan det ju bli väldigt fel. Just då så var det helt klart med de inblandade vad det gällde och vad just jag menade med att säga så. Säger inte att alla andra tyckte lika. Vanor är ju bra att ha,liksom rutiner ,har funderat på vad det är som skiljer de två orden åt. I sammanhanget att det är något man gör som man inte kan bryta utan att det blir fel tänker jag nu. Att saker och ting måste ske på ett särskilt sätt för att det ska funka.Så att om det tex är slut på en viss sorts dryck så kan man inte ta någon annan för jag brukar alltid dricka det till maten,såna vanor eller rutiner blir ju bara till hinder och frustration för den individen. Jag vet att för vissa människor med speviella svårigheter eller diagnoser så ingår det i bilden ,men nu tänkte jag inte på dom,det är en helt annan femma. Nu ska jag fundera lite på mina vanor och rutiner,både sådana som är bra och sådana jag sitter fast i utan att jag förmodligen inte ens märker det. Sen får vi se om jag vill delge något här,har för vana att inte dela allt här.Ha ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0