Värsta snökaoset!

Vid lunch tid idag åkte jag mot Västerås. Då hade det just börjat snöa lite försiktigt. Träffade Jenny och lunchade med henne på Spången! Grillade baguetter belv det ,klassiskt alltså! Sedan strövade vi runt i stan och småshoppade lite. Kollade in nya gallerian IGOR lite närmare också! Undrar hur många av butikerna där som kommer att finnas kvar om ett år. Jättekul med alla nya butiker som etablerat sej ,men finns det sån köpkraft i staden Västerås? Vi får väl se. Under eftermiddan tilltog snöovädret för att sluta i totalt kaos.Som tur var kunde jag få hjälp att få på vinterdäcken innan jag åkte de tre milen hem. Innan det så ville Skodan knappt ta sej fram. Det var riktigt otäckt faktiskt. Tur att den nya sträckningen av E18 har öppnat,för den gamla delen var inte nådig i sånt här väder. Nu ska jag inte gnälla mer om det jävliga skitvädret vi har utan vara glad för att mina nära och kära inte råkat ut för något utan är i tryggt förvar. Fortsätter det så här inleder jag bensinransonering och går till jobbet i morgon. Förresten så kan jag inte prata nu, hesheten har gjort att jag tappat rösten men det brukar ju bli så nån gång om året. Så då får jag skriva desto mer i stället! Ska ta något varmt nu å dricka! Se n hör jag av mej igen!


Den här bilden tog jag nyss utanför mitt hus! Blä!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0