Handarbete!

Igår kväll på jobbet när jag träffade en mycket kreativ och skapande dam så bestämde jag mej. Jag ska börja handarbeta igen. Handarbeta,vilket konstigt ord egentligen, det har så konstig klang i mångas öron,låter som något bara gamla mormor gör.Sitter där i sin gungstol och äter polkagrisar och virkar på nån hopplös filt eller nåt. Förr brukade jag å mina kompisar träffas och "handarbeta". Vi gjorde allt,stickade virkade,sydde,broderade.Vi gick t om en kurs och lärde oss sy lampskärmar. Kommer ihåg en gång när vi varit på kurs och fick för oss att slinka in på en öl på det gamla klassiska Monaco i Västerås,när vi var på väg hem. Vi hade våra otympliga stora halvfärdiga lampskärmar i plastpåsar med oss. Det satt knappnålar i stuckna från alla håll i dom. Det blev många funderingar från personalen i garderoben när partybrudarna kom och ville hänga in skapelserna i garderoben.Men vi var ju stammisar där så det gick ju bra. Nu har jag i alla fall bestämt mej att börja skapa igen,men lite mjukt i början så jag har funderingar på en varm och skön mössa till mina cykelturer i vinter. Typ den här!



Vad roligt det är att vara kreativ, det vore kul att göra sjalen med faktiskt! Japp jag har bestämt mej,nu blir det syjunta igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0