Ooops,en liten vit lögn!

Imorse på jobbet kom jag till tant Rut som är 90 år fyllda. Skulle hjälpa henne med diverse sysslor. Jag såg att hon hade bryggt kaffe själv till frukost,men det som var i kannan såg ut som te! Jag lyfte på locket till bryggaren och såg att filtret vikt ner sej och vattnet runnit på sidan av filtret i stället för genom. När jag ändå stod vid diskbänken rättade jag till filtret och hällde de kaffe hon bryggt igenom filtret en gång till. Jag sade inget till tant Rut som satt vid köksbordet och väntade på frukosten. När hon drukit ur kaffet och ätit sin smörgås så sa hon ,det var ett rysligt gott kaffe idag,å jag har gjort det själv! Jag fick t om servera henne påtår och hon önskade att hon haft en kaka hemma! Jag var extra nöjd med att jag inte sa något till henne om fadäsen när jag upptäckte den! Så den lilla vita lögnen,eller undanhållandet kändes helt rätt! För det hela var ju en olyckshändelse,det var ju faktiskt hon som gjort kaffet egentligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0