En man med självinsikt och humor

En liten story från min dag idag! Vid tiotiden i morse var det dags för mej att ta gamla tant Asta i sin rullstol på en promenad. Vi gick en runda och stannade till utanför Copp i solen. Där parkerade vi en stund för att njuta av solskenet. Jag sa till Asta : Vi stannar här och kollar läget och ser om det kommer nåra snyggingar. Tilläggas skall att vägg i vägg med Coop ligger systemet Just när jag sagt det stannade en cykel till framför mej å en man som ,hur ska jag säga,nog varit långt ner i missbruk av det mesta man kan dricka och injecera stod framför mej .Ja ni kan nog fatta ungefär hur han såg ut, ofräsch,smutsig och bolagstörstande på morgen. I alla fall så sa han med ett brett leeende,jag hörde vad du sa om snyggingar ,å då precis kommer jag förbi,tandlös och dan! Det var ju riktigt roligt,(sa han alltså!). Jag svarade, men det var ju trevligt att du kom,å tant Asta tittade på mej och sa:känner du honom? Vilken underbar situation,vilket möte! Mannen gick vidare in på bolaget och vi fortsatte vår promenad. Såna här små anekdoter spar jag på! Lägger dom mjukt i den fina ryggsäcken med livserfarenheter!

 Typ här var det händelsen utspelade sej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0