Kalasbyxor

Håller på och stuvar i byrålådorna i sovrummet, har gjort ny plats för alla strumpbyxor och leggings. Då kom jag att fundera över namnet kalasbyxor,det var ju så man sa när man var liten om strumpbyxor. Ordet leggings och tights hade inte kommit till sverige då! Det var ju inte för att man hade dem på kalas,typ när nån fyllde år! Nej de skulle på under byxor och annat hela vinterhalvåret, besvärligt tyckte man! När jag blev lite äldre å skulle på kalas så fick man ha nylonstrumpor nån enstaka gång,å då kändes det vuxet.För att inte tala om klackskor,det var en dröm det! Kan inte påminna mej att jag fick några,men mockasiner det fick jag! Ha, å nu kom jag å tänka på såna där gympadräkter vi hade, såna med en liten volang runt nedanför midjan. En sån tror jag ändå att jag hade eller var det bara en önskan? Nåja nu har jag både klackskor,tights å leggings,men ingen gympadräkt med volang. Nöjd ändå!

 På tal om skor,här sitter Marie och byter skor på tunnelbanan. Av med det platta och på med det höga för att orka dansa natten lång. sedan samma vända på väg hem! Ett hett tips för trötta fötter från tanter som gjort det förr! Obs,har sagt det förr ignorera datumet,fel inställt på kameran. Glömmer alltid att ändra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0