Matlåda!!

Vet ni vad,jag har tagit mej för att börja koka potatis och göra en matlåda att ta med till jobbet i morgon. Det har jag inte gjort på åratal! Har ju jobbat inom skolan tidigare och då fanns alltid mat på plats att dela med eleverna. Sedan jag började jobba här i Enköping har jag oftast gått och handlat något till lunchen på nån affär,kanske slarvat lite och ätit bara väldigt enkelt och billigt! Till lunchen idag åt jag ju rester ifrån igår,det var så gott så nu gör jag en likadan omgång till i morrn. Eller så äter jag upp det nu för jag blir så sugen Tikka masala och potatis. En njutning för mej. Kanske det är den mörkare årstiden som vill att jag äter lite bättre för att orka,tycker att det verkar vara så att man bygger på underhudsfettet lite mer för att inte frysa på vintern. Men då gäller det att äta rätt för att inte gå upp i vikt istället för att bygga skydd! Kanske ska ta mej för att börja storhandla lite bättre i fortsättningen,precis som de kära ekorrarna här som samlar på sej inför vintern. Såg en riktigt pytte liten rackare häromdagen som busade på en gammal uttjänt fågelholk. Hoppas han också hinner äta upp sej till vintern.

 Den här kurren är fångad på bild här utanför förra våren! Titta vad söt den är! Helt underbart att stå och titta när de far omkring som busar i träden eller tar en paus och dricker och tvättar sej i den vattenfylla bergskrevan på baksidan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0