Talking flowers again!

Hej! Nu har jag slumrat en stund i soffan och är pigg igen. Lyssnar på volbeat och har som vanligt städat så det ser värre ut efteråt! Typiskt. Jag får så många ideer under tiden som är roligare! Men vad spelar det för roll,livet ska ju vara roligt. Snart drar jag till jobbet en vända och gör lite annan typ av nytta! Det är också roligt. Nu vet jag i alla fall att vissa typer av blommor inte gillar kaffesump ens i små mängder. Hade ju fått ett tips som jag skulle testa! En vacker blommande växt låg i tre delar nedanför krukan igår,den hade helt enkelt brutit ihop. De andra har inte visat någon tendens att må bättre heller så jag dricker inte kaffe med blommorna i fortsättningen. De får hålla sej till inköpt växtnäring! Flera av växterna som stått på altan har nu kommit in i värmen istället. De ser så fräscha ut,de har nog haft en bra sommar. Undrar förresten om  en tagetes orkar överleva en vinter. Ska ta och prova istället för att slänga dom!

       In another garden!

Kommentarer
Postat av: Maitreya

Hej hopp.

Förr hällde man kaffet som var kvar inkl sumpen på blommor och buskar, undrar om det har betydelse att man då KOKADE kaffet. blir ju annan sump då.

Jag tror inte tagetes klarar sig, men du kan plocka de vissna blommmorna och spara fröna (blir massor) till nästa vår, ta bara isär den vissna blomman så ser du dom, spara dom mörkt och svalt sen.

Ha det bra .

2010-09-20 @ 18:51:02
Postat av: Chevalena

Å jag som använder kaffepress ju,det blir ytterligare en variant,kanske skulle prova med snabbkaffe, undrar vad som händer då? Racerfart på växterna kanske? Nu blev jag ännu mer sugen på att övervintra en Tagetes, måste testa. Men kan ju spara lite frön för säkerhets skull! Ha det bra du med !

2010-09-20 @ 21:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0