Dag två!

Härligt,andra dagen på utbildningen och jag är fortfarande med i matchen! Det är riktigt avkoplpande att sitta så här och skriva och lära sej! Man fokuserar hårt på det man gör och tiden bara försvinner! Det ska bli kul att få respons på de uppgifter jag redan lämnat in och se vad de tycker om nivån jag har lagt mej på! Trots allt är det en utbildning för vuxna människor som arbetat länge inom vård och omsorg på olika sätt,och därefter är det också anpassat. På både gott och ont! Men det känns som en stor trygghet att jag redan har en utbildning med mej och att jag jobbat så mycket med människor i utsatta lägen. Och att jag alltid suktat efter kunskaper och velat plugga. Om ändå datorer funnits när man var yngre så hade det här förmodligen varit gjort för länge sen!  Nu blir det paus med kaffe och sen ett träningspass så man inte bara sitter stilla hela kvällen!
  En annan sak som jag måste berömma mej för är att jag skärpt mej oändligt med min lathet att ta itu med trista och tråkiga saker. Jag öppnar alla brev som kommer direkt,jag ringer trista samtal på momangen och får det överstökat. Kommer en tanke att,det där ska jag göra sen....då backar jag bandet och gör det på direkten istället! Vilken fröken präktig och ordentlig jag blivit va! Vi får väl se för hur länge och i vilka sammanhang det kommer att hålla! Dessutom har jag ett tillfälligt tvättstopp hängande över mej. Det är för att jag inte bara ska använda samma gamla vanliga kläder hela tiden,om jag inte tvättar så måste jag ta och använda det som finns rent. Och det finns,massor. På det sättet blir det en naturlig utrensning när jag upptäcker vad som bara hänger och jag verkligen inte kommer att använda mer,även om det inte finns något annat! Nån dag när det blir sol ute får jag ta tag i grejjen att hitta var jag ska fästa tvättlinan när jag sågade ner det ena trädet jag använde till det! För att torka tvätt ute,det är en klassiker jag njuter av,det finns väl inget fräschare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0