En blomma på trappen!

Min underbara timing gör att jag sitter i ett ganska svalt hus just nu! Tyckte häromdagen att jag hade alldeles för varmt inomhus så jag vred ner värmen lite. Inget hände det var lika varmt nästa dag,då blev jag trött och vred ner ordentligt. Tydligen bestämde sej moder jord för att ändra temperaturen utomhus samtidigt för nu är det skit kallt härinne. Men nu höjer jag inte igen för värmekostnaden den här vintern har varit riktigt dryg! Det blev inga blommor köpta på torget för när vi kom dit strax efter kl fyra hade både Marina och den andra blomster försäljaren gett sej av . Syn det men Maria och jag fick en trevlig promenad hemåt. Tog iställlet en sväng till Växtriket och handlade lite vårplantor. Planterade och fixade med det somm fanns i övrigt och så här ser det ut på trappen nu!


Jo,de rosa blommorna är fejk men det syns inte på långt håll,behövde lite mer färg i planteringen så då fick det bli så! Det känns nästan som jag lyfter in krukan ikväll,vill inte utsätta de små liven för kylan fast de säkert klarar det!
Nu ska jag fördjupa mej lite mer i hjärnans anatomi så får vi se vad det ger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0