Kemikalierna anfaller!

Hej, vilken lurig morgon det är idag! Det verkar som aprilskämten tar över båda bloggar fb och annat! Vissa är riktigt bra,man tvekar en kort sekund innan man bestämmer sej för att det inte var sant! 1:a April får man passa sej! Ganska kul faktiskt!
Idag är jag ledig fram till klockan fem,har hunnit in i duschen en sväng på morgonen och då kom jag att fundera på följande! Hur mycket kemikalier använder man inte bra för att komma iordning en helt vanlig dag? Först hårschampo och sedan balsam. Sen duschcreme på kroppen och lite raklödder för att hålla benen släta och fina. Det var vad jag använde i duschen. Sedan deodorant under armarna, å hudlotion för att hålla skinnet mjukt. Lite mousse i håret och så värmeskyddande spray innan hårfönen åker fram. Dagcremen i ansiktet och så allt smink som ska dit också! Ändå är det ju inget särskilt man ska snygga upp sej för så det blir en foundation, lite solpuder,eyeliner ,ögonskugga och mascara. Lite parfym så man luktar gott, och så hårspray för att frisyren ska hålla en liten stund! Ja såklart har jag använt tandkräm också! Inget särskilt alltså,ungefär så ser det ju ut varje dag utom dom som är värre! Våra kroppar utsätts för mycket skit,och detta är ju bara på utsidan,tänk på allt vi stoppar i magen då för att må bra! Så ser livet ut 2011 för en vanlig människa,vilket jag tycker att jag är!
På tal om att stoppa i magen så blir det kaffe nu! Må bra alla vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0