Matskåpen påfyllda!

Tillbaka hemma efter förmiddagens inköp. Jag har varit på tre olika matbutiker och handlat. Här i Enköping ligger ju allt så nära så man kan kosta på sej att göra så. Annars blir det ju onödigt dyrt att handla på flera ställen med tanke på bensinkostnaderna. Men här går det som sagt att rulla mellan butikerna med blien nästan. Har också hunnit förbereda mej för att strax gå till jobbet.  Potatisgratäng,färsk broccoli och en liten specialkryddad tomatsallad. Det står jag mej på länge. Till jobbet tar jag med mej en förpackning frysta exotiska bär och lite torkad frukt. Nyttigt va! Blir man sugen så har vi en bagare på jobbet som alltid ser till att det finns underbara bakverk att njuta av. Smaskiga chokladkreationer och liknande. Så sötsuget kommer att få sitt också!

Kladdkaka med polka-chokladgrädde  Något som såg ut ungefär så här har jag njutit av i flera dagar. En slags seg kladdkaka i botten och sen grädde med chokladsmak.  Vilken utsökt kombination med kaffe på kvällkvisten! Mmmmm.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0