Moder jord!

Ja, ja nu förstår jag varför Eddie var så intresserad av att jag skulle dricka kaffe! Hmmm...
Den där jorden jag köpte skulle ju användas till en bädd för Zinnia fröna jag fick tidigare i veckan! Här har jag börjt greja,orkar inte vänta på pallkragar,de kan jag använda till andra ställen i trädgården.

Här har jag valt ut stället och måttat lite. Några träd skymmer för den värsta solen mitt på dagen,annars är det sol till långt in på kvällen.  Tror att det kommer att bli ett toppen läge.Grävt bort en massa ogräs har jag gjort med. Måste bara förlänga vattenslangen så den når hela vägen dit,det borde jag gjort för längesen men nu kommer det att bli av! Får bara inte misslyckas med detta projekt!


Nu har jag slagit ner brädorna,vänt jorden ordentligt och fyllt på med två säckar ny jord. Efter bilden blev tagen har jag också sått fröna och täckt med typ en halv påse till.Lade också över plast som grädden på moset!

Här är den lilla plasturnan från Coop. En på varje grindstolpe på framsidan. Jag har ju två grindstolpar till vid garageinfarten att pryda om så önskas!


Här är mina ofriviliga trädgårdsskor. Fattar inte varför det ska vara så svårt att ta på sej nåt ordentligt på fötterna när jag arbetar i jorden. Två par gummistövlar,gamla joggingskor inte det att jag inte har annat. Jag är helt enkelt för lat.Försök själv att gräva med såna skor utan att få jord i dom,alla strumpor blir såå skitiga av de. Dessutom får man ju ingen kraft när man sätter foten på spaden. Men de är jättebra att sparka av sej på altan när man ska in å hämta något! Annars klafsar jag väl in med leriga storstövlar i huset! Vilket är bäst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0