Säkert vårtecken-sticka i fingret!

Typiskt alltså,det är som ett säkert vårtecken! Varje tillfälle jag krattar så lyckas jag alltid få en sticka av kratt skaftet! Så även idag! Jag får skylla mej själv som inte vill använda handskar när jag jobbar i trädgården! Å just nu sitter jag här och skyller mej själv som inte får ut stickan som irriterar så! Jag har alltså varit i trädgården flera timmar och krattat löv! Det är riktigt avkopplande kan jag säga och väder och vind var alldeles utmärkt.Bättre avkoppling kan man inte få. I en lövhög låg en humla och sov som jag nog väckte upp,skulle bara gå in efter kameran snabbt och fota den när den vinglit försökte vakna. När jag kom ut igen var den borta så det blev ingen bild. Fann några andra vårtecken istället!

Krokusarna dyker upp lite här och där i gräsmattan!

Tulpaner på väg!

Här är en gryta som nog fanns här i nåt förråd sen förr. Den har fått stå ute över vintern för att bli så här fin! Tror den ska få något färglatt i sej till påsk och pryda entrén.
När jag tröttnat på att vara ute så tjattrade jag med mina goda väninnor på telefon å sen satte jag mej och skrev ett arbete om urinvägarna. Just det! Nu börjar det bli dags att ta tag i den stora frågan ,skall det bli hårtvätt nu eller i morgon bitti? Då får jag gå upp halv sex om jag väntar till imorrn, äh det är väl ingenting,jag sitter uppe vid datorn en stund till istället! Å så ska jag försöka bli kvitt den där rackarns stickan också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0