Vårtecken!

När jag gick hem från jobbet idag tog jag en sväng förbi en jobb/plugg kompis coh hämtade en bok som jag fått låna av en annan jobbarkompis! En slags bokförmedling kan man säga! I alla fall så gick jag en lite annan väg hem pg a det. Såg på långt håll att den lilla parken vid busstorget var full av vackra krokusar i alla möjliga färger. Det var som en stor matta. Tog fram mobilen för att plåta så jag skulle kunna visa här hur fint det är ordnat i Enköpings alla parker. Plötsligt fick jag höra att parken var full ev ett annat slags vårtecken som gjorde att jag backade och inte gick dit. Ville liksom inte störa deras samvaro. Det var nog ett tiotal minst runt en bänk. Hög-ljudda och skräninga,lite vårtufsiga och rödnästa höll de på att släcka törsten gemensamt. Det varA-laget som gjort debut i parken för året! De vet att söka sej till vackra platser de där gängen! Inte för att de skulle ha orsakat mej något trubbel om jag gått dit och fotat men jag valde ändå att hoppa över krokusfotograferingen för deras skull. Så de fick häcka ifred på sina domäner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0