Det ena eller det andra!

Nyss var jag i köket en sväng och fixade lite,jag skulle ta fram visparna till elvispen för jag behövde dem till att vispa mej lite hallon och yoghurt mousse. När jag fick syn på osthyveln tänkte jag,varför har jag en osthyvel,den använder jag ju aldrig ,den bara ligger och tar upp plats. Jag köper aldrig en ostbit,antingen blir det färdiga skivor eller också riven ost i påse om jag ska ha till Pizza eller gratäng. Sen såg jag vitlökspressen och tänkte men den där skulle jag inte kunna vara utan. Det blev liksom en tankelek. Om jag måste välja på osthyvel och vitlökspress så tar jag viltlöspressen. Men om det står mellan vitlökspress och potatisskalare så får pressen fara istället. Tänk på hur mycket morötter och potatis jag skalar så förstår ni!Brödrost eller smörgåsgrill? Ja då åker brödrosten.Det är ju supergott med toast! Sen fortsatte det hela och blev hur stort som helst,tänk dej att välja på Kajalpenna eller mascara! Om jag har kniven på strupen så tar jag kajalpennan! Tv eller dator då? Inget problem,har knappt nån TV men dator kan jag inte klara mej utan! Senap eller ketchup på den vegetariska korven? Äh det vete katten skiter nog i båda! Ris eller pasta? Jag väljer ris! Ja så kan man hålla på hur länge som helst och fundera om man har lite tid över! Nu ska jag ta ett beslut om äpple eller apelsin. Det blir som vanligt lite frysta bär med frukt till som sent kvällsmål.  Frysta jordgubbar ligger på upptining.Förresten så kom jag på att det inte finns några äpplen eftersom det var päron jag köpte,så det blir jordgubbar med päron och en kiwi som snart sett sina bästa dagar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0